Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Önismeret és fejlődés

Ha ugyanazokat a hibákat követed el...

Gyakran "gyalogolunk" bele ugyanazokba a helyzetekbe. Megismerünk valakit, bízunk benne, adunk magunkból és reméljük, hogy nem történik meg, de aztán kihasználnak minket. Elhatározzuk, hogy nemet mondunk, mostantól nem vállalunk el mindent, majd a következő pillanatban igent mondunk újra. És megannyi helyzet, amikor csak azért viselkedünk úgy, mert "megszoktuk" és nem tudunk változtatni.

Előítéleteid vannak? Tépd szét őket!

Vannak hasznos ítéleteink, amelyek megóvnak minket: például jogos ha azért nem futunk este egy sötét erdő mellett, mert félünk, nehogy elüssön minket egy autó vagy más baj történjen. Ha azonban a kapcsolatainkat mérgezi az előítélet, akkor érdemes változtatnunk és akkor is, ha magunkat minősítjuk. Akár önmagaddal, akár mással szemben vádaskodsz, tudd, hogy az előítéletek rombolnak, skatulyáznak, sőt, a múltba visznek vissza, ahelyett, hogy útra kelnél az áhított, minőségi jövőbe. Adunk 3 tippet, hogyan tépd szét az előítéleteket!

Koncz Zsuzsa:

Síel, gyógytornázik, néha meditál és kikapcsolódásként komolyzenét hallgat Magyarország kortalan előadóművésznője, Koncz Zsuzsa. Optimistának és békésnek tartja magát, talán épp ezért érthetetlen számára, hogy sokan miért pazarolják gyűlölködésre véges életüket – többek között erről beszélt az okvagyok-nak adott interjúban.

3 elengedhetetlen dolog a fogadalmak megtartásához

Egy új év kezdete sokak számára egy új dolog kezdetét vagy legalábbis annak fogadalmát jelenti, mégis az emberek alig 8 százaléka tartja be a januári ígéreteit. Te szeretnél ehhez a tudatos kisebbséghez tartozni? Ha igen, akkor lássuk, hogy mi az a néhány tényező, amely nélkül az idei fogadalom is csak egy kósza emlék lesz néhány hét múlva.

Szalóki Ági: Bennünk van az örömre való képesség

„Akkor tudok igazán jól segíteni, ha én magam jól vagyok” – fogalmazott az OKvagyok.hu-nak Szalóki Ági Liszt-díjas előadóművész, dalszerző, akiről kevesen tudják, hogy okleveles gyerekjóga oktató is. Az ünnep alkalmából arról kérdeztük, mit jelent számára a professzionális segítés, a lelki és testi megújulás szükségessége és ő mit tesz azért, hogy ezt elérje.  

Ünnep minőségben: 5 idézet, 5 kérdés

Arról, hogy a karácsony szép és minőségi ünnep legyen az életünkben, kizárólag mi magunk tudunk gondoskodni. Ha valaki vitába szállna az állítással, akkor egy gyors kérdés: ha nem TE, akkor ki más képes kontrollálni, hogy az ünnep kapcsán mit gondolsz, mit érzel és mit teszel? Az öt idézettel és öt kérdéssel csak annyi a célunk, hogy segítsünk: az ünnep lényegét, a szeretetet helyezd fókuszba, a pénzköltés és a teljesítménykényszerrel sütött ötödik bejgli helyett. Ja, és hidd el, a karácsonyfa ferdén is szép. Az OKvagyok csapata szép ünnepet kíván!    

Egy kis karácsonyi pszichológia

Az ünnepi időszak igazi önismereti kurzus: még jobban megismerhetjük általa önmagunkat és szeretteinket, sőt, sokat tehetünk azért, hogy valódi felfrissülést, harmóniát hozzon az életünkbe az évvége. Öt pszichológiai érdekességet osztunk meg, amikkel bizonyítottan fokozhatjuk jóllétünket karácsonykor: szokások a boldogságért, stresszoldó díszítés, a karácsonyi filmek hatalma, gondos ajándékválasztás és tanulságok gyűjtése.    

Stoptábla a fájdalmas emlékeknek

Gyerekkori trauma, betegség átélt kínja, szakítás nehézségei, szeretett családtag elvesztése – megannyi sajgó emlék gyötörhet bennünket, amiktől jó lenne szabadulni vagy legalább megszelídíteni a fájdalmat, amit okoznak. Szomorú, frusztráló, stresszt okoz, egészségtelen hosszú időn keresztül a múltban élni vagy túlgondolni, újra és újra „elővenni” az előtörő, fájdalmas emlékeket. Ha régóta bánt néhány rossz vagy szívfacsaró emlékkép, tragikus múltbeli események okoznak lelki kínokat és nem akarsz velük ébredni reggelente, tudd, hogy tehetsz magadért. Íme 5 tipp mihez kezdj a gyötrelmet okozó gondolatokkal.

Így fejleszd a lelki egészséged!

Ismerkedj pozitív példát mutató emberekkel és történetekkel, törődj többet a szükségleteiddel, tápláld az agyad, ne felejts el tudatosan lélegezni és ügyel a magaddal folytatott beszélgetésekre – íme öt konkrét gyakorlat, amivel fejlesztheted a lelki egészséged. A mentális erőnlétünk legalább olyan fontos, mint a fizikai, és jó hír, hogy edzhető is. Kipróbálod, szánsz időt magadra?

Maradj a jelenben, jó itt és most

A boldogság a jövőben van - állítják sokan. Ám Anthony de Mello, indiai származású jezsuita pap határozottan tiltakozik ez ellen: "Nem igaz. Te itt és most vagy boldog, de nem tudod, mert a hamis elképzeléseid, a torzított látásmódod nem enged szabadulni félelmeidtől, szorongásaidtól, ragaszkodásaidtól, konfliktusaidtól, bűntudatodtól és még egy sereg dologtól, amire programozva vagy. Ha mindezt átlátnád, rájönnél, hogy boldog vagy, csak éppen nem tudsz róla." Vajon hogyan tudunk a jelenben maradni?