Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Márton-Koczó Ildikó

2019. 05. 28. 08:41:02

Kutatások bizonyítják, hogy amikor visszagondolunk különböző élethelyzeteinkre, nem azt sajnáljuk, amit megtettünk, hanem amit nem. A tétlenségünk okozza a legtöbb bánatot. Max Lucado amerikai bestseller író, misszionárius egy hatékony technikát javasol a megbánás elkerüléséhez. Kipróbálod?

2019. 05. 13. 18:09:00

Vannak ellendrukkereink és szövetségeseink – ezt már biztosan megtapasztaltuk. A legérdekesebb mégis megtapasztalni azt, amikor a legnagyobb szurkolónk és a legborzasztóbb ellenségünk is mi magunk vagyunk - önmagunknak. Ezt főleg akkor tapasztaljuk meg, amikor valamilyen változás előtt állunk. A saját elménk irányításához adunk most 3 tippet.

2019. 04. 26. 07:30:00

Közhely, de igaz, a változás a mindennapjaink része. Munkahelyváltás, párkeresés, házasság, gyermekszületés, válás, költözés, életközép-válság, veszteség – csak néhány helyzet, amelyhez a lelki állóképességünk elengedhetetlen. A változások feldolgozásának sikere vagy sikertelensége sorsfordító lehet az életünkben. Íme 7 tipp, ha szeretnéd fejleszteni a változáskezelési képességed.

2019. 04. 19. 18:34:21

Egy színházi előadás inspirált arra, hogy elkezdjem összeírni a dolgokat, amikért érdemes élnem. A listám második helyére ez került: szeretetteljesen megölelni valakit. A negyvenhetedik helyen pedig a fára mászás van. Most a hatvanadiknál járok, vagyis már hatvan okom van az örömre és mennyi lesz még! Ennyit összeírni is jó kis önismereti munka volt és folytatom tovább. Ez nem egy bakancslista, ez egy életlista. A te listádon milyen dolgok szerepelnének? 

2019. 04. 15. 10:19:51

Ma 5. napja nincs hangom. Hosszú történet, leírom, most nem rohanok egyik megbeszélésről a másikra. A kényszerű csend teremtett néhány vicces helyzetet és még több tanulságot hozott.  Például a kommunikációs zaj hogyan fedi el a lényeget a mondandónkból vagy, hogy mennyire megéri nem kimondani a pillanat hevében, hanem várni, újrafogalmazni dolgokat. 

2019. 03. 15. 20:27:00

Tudod ki volt Arthur Conan Doyle? Ő írta a világhírű Sherlock Holmes regényeket. Tehetségtelen orvos volt, ezért hivatást váltott. Esetéből megtanulhatjuk, választás kérdése, hogy cselekvők vagy panaszkodók leszünk, beleállunk-e nehéz helyzetekbe vagy feladjuk. Te mit tennél a helyében?

2019. 01. 27. 00:00:00

Vannak hasznos ítéleteink, amelyek megóvnak minket: például jogos ha azért nem futunk este egy sötét erdő mellett, mert félünk, nehogy elüssön minket egy autó vagy más baj történjen. Ha azonban a kapcsolatainkat mérgezi az előítélet, akkor érdemes változtatnunk és akkor is, ha magunkat minősítjuk. Akár önmagaddal, akár mással szemben vádaskodsz, tudd, hogy az előítéletek rombolnak, skatulyáznak, sőt, a múltba visznek vissza, ahelyett, hogy útra kelnél az áhított, minőségi jövőbe. Adunk 3 tippet, hogyan tépd szét az előítéleteket!

2019. 01. 25. 00:00:00

Most szólunk, hogy a kérdések nem bírnak varázserővel! Ha úgy gondolod, hogy csodát vársz a cikktől, akkor ne is kattints rá. A csoda akkor történik meg, ha őszintén végiggondolod a kérdéseket és hagysz magadnak időt, hogy megválaszold őket. Mennyi időt? Legalább 1-2 órát. Ám lehet, hogy a kérdések napokig "dolgoznak" majd benned. Bizony, az önmagaddal való foglalkozás energia-, és időigényes. Vállalod?

2018. 12. 18. 08:28:58

Az ünnepi időszak igazi önismereti kurzus: még jobban megismerhetjük általa önmagunkat és szeretteinket, sőt, sokat tehetünk azért, hogy valódi felfrissülést, harmóniát hozzon az életünkbe az évvége. Öt pszichológiai érdekességet osztunk meg, amikkel bizonyítottan fokozhatjuk jóllétünket karácsonykor: szokások a boldogságért, stresszoldó díszítés, a karácsonyi filmek hatalma, gondos ajándékválasztás és tanulságok gyűjtése.    

2018. 10. 28. 14:46:06

Gyerekkori trauma, betegség átélt kínja, szakítás nehézségei, szeretett családtag elvesztése – megannyi sajgó emlék gyötörhet bennünket, amiktől jó lenne szabadulni vagy legalább megszelídíteni a fájdalmat, amit okoznak. Szomorú, frusztráló, stresszt okoz, egészségtelen hosszú időn keresztül a múltban élni vagy túlgondolni, újra és újra „elővenni” az előtörő, fájdalmas emlékeket. Ha régóta bánt néhány rossz vagy szívfacsaró emlékkép, tragikus múltbeli események okoznak lelki kínokat és nem akarsz velük ébredni reggelente, tudd, hogy tehetsz magadért. Íme 5 tipp mihez kezdj a gyötrelmet okozó gondolatokkal.